Gammalt och nytt

Nu är det nytt år, 2017! Jag stänger dörren till det gamla 2016 och börjar skriva en helt ny bok med 365 blanka tomma sidor. 
Den första dagen började så här:
Vackert, eller hur? Vovven och jag tog en skön morgonpromenad vid halv nio-tiden. Tyst, tyst var det. Lite fågelkvitter, det var allt. Jag var pigg och hade sovit färdigt, trots den för mig sena timmen vid läggdags:) Men att avstå nästan helt från alkohol gör ju både kroppen och knoppen lite piggare! Det blir en av grejerna för det nya året.
Förra årets sista boksida fylls med vår nyårsmeny:
Trerätters - räkröra på krispig isbergssallad (de andra hade smörstekt brödskiva under), svensk ekologisk biff med smörstekt sötpotatis, bea och sallad med granatäpple. Som efterrätt gino i portionsformar serverad med glasskula. Mums!
Från och med idag är kalasandet slut, nu ska jag vara så sockerfri det bara går. Ännu en grej för det här året;)
 
Förra årets sista stickning avslutades på det nya årets första förmiddag, en tubhalsduk - cowl - till maken:
Nu vill jag ju nästan att det ska bli riktig vinter så att han kan använda den!
 
Ny stickning påbörjad (såklart) och det blir nya små sockor till yngsta barnbarnet. I julklapp fick hon små vantar som ser ut som rävar (inte fotade tyvärr) och nu får hon små sockar till i samma rävröda nyans. Jag stickar två på en gång, det är lite pyssel med det men så värt det när båda blir klara samtidigt och exakt likadana;)
 
Bokens första sida avslutas nu, med middagsplaner i form av hemgjorda hamburgare i sonens nya hamburgergrill. Spännande!
 
Simma lugnt nu, ett helt nytt fint år väntar! Du bestämmer vad det ska stå på sidorna i din bok. I min bok ska det vara positivitet och glädje!
 
Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0