Barnbarnsdagar

Tänk så roligt det är att umgås med ett barnbarn! Nu får man liksom chansen att göra om allt det roliga man gjorde med sina egna barn, utan att behöva ha det jobbiga också;)
Vi hämtade äldsta barnbarnet i måndags och passade på att gosa med lillasyster samtidigt. Vi åkte direkt till mataffären och så bestämde vi middagar tillsammans. Vi skulle äta korv stroganoff en dag och köttfärssås den andra. En liten pysseltidning fick också följa med hem;)
Så pyssel, gos, film, ritande och mys blev måndagskväll och lååång lässtund innan sovdags. 
Tisdag bjöd på sol och hundlek på åkern:
Kasta pinne är favoritlek för båda tror jag!
Till slut blev vi alla trötta och gick hem och tände brasa för korvgrillning utomhus.
Mysigt! 
In och se på film och fika lite...
 
På eftermiddagen gjorde vi ett eget memoryspel av bilder vi klippte ur tidningar. Spelet fick en egen låda att förvaras i:
Snyggt och återanvänt av en barnsnickrad låda från för länge sedan....
 
Eftersom lekleran var med bjöds vi också på ett antal goda glassar i olika smaker och strössel....
Inte utan att man blir lite sugen på godsaker nu igen...
 
Ja, sen var det kväll och låååång lässtund igen. Men hon sov gott den lilla tjejen! Vi återlämnade henne till föräldrarna på dagen igår och åkte hem till ett tyst och tomt hus... 
 
Dagen idag, den femte i min bok, har varit kall. Vi väntar ca 18 minusgrader ikväll och natt, brrrr. Det var dock lite soligt på dagen när vovven och jag gick en rask promenad:
Ja, det är vackert där jag bor! Orörda snöiga åkrar runtom överallt, en hel del skog och så några hus här och där. Fint.
 
Nu är det kväll och det blir nog en del stickning. Eller slutförandet av sockorna som nu kommer att få rävnosar tror jag, hihi.
 
Ha det så bra, kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0