Söndagsnöje

Idag har det mest varit jobb, trots att det är söndag. Utvecklingssamtalen drar igång nästa vecka och alla elever ska ju få ett omdöme om just sina kunskaper och utvecklingsmöjligheter i ämnet. I varje ämne. Jaja, nu är de klara i alla fall. När det blir så intensivt skrivande vid datorn och mycket tänkande över formuleringar blir jag trött i mössan. Jag tar pauser med jämna mellanrum, kollar facebook istället, tar en kopp te, tar en promenad. 
Idag gick promenaden längs banvallen och bort till det stora äppelträdet med alldeles röda äpplen. 
Självklart följde vovven med och strövade fritt, ensamma som vi var.
Härlig färg på äpplena i det där trädet.
Massor av äpplen har också rasat tyvärr. Skulle ha hunnit med där...
 
Fantastiskt att gå ut i naturen och plocka så fina frukter! Goda är de också;)
 
Nu förberedelse för ny arbetsvecka!
Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: made by mary

Men så vackra äpplen! Har inte hunnit med våra äpplen, men mamma var här och plockade med sig en hög och nu har hon visst gjort äppelmos. Ska nog sno med mig en burk hem tror jag, eftersom hon tog med sig mina äpplen ;)

2016-10-20 @ 20:38:34
URL: http://www.madebymary.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0