Ännu en vecka

Ännu en helg och ännu närmare sommarlov! Nu är det sista veckan med vanliga lektioner. sedan har vi elevens val i fem dagar och så är det nästan skolavslutning!
Den här veckan är det avslutning av alla pågående arbeten och dessutom betygssättning. På fredag ska alla betyg vara inrapporterade, så nu får jag ligga i med att läsa texter som hoppfulla elever önskar ska höja deras betyg. Jag har sagt att jag läser allt som är inlämnat när vi går hem på måndag....
Under helgen nu har jag varit ledig från skoljobb hittills och gjort en massa annat. Till exempel förlängt ärmarna på Isabellas lilla kofta, hon var längre än mormor trodde!
Koftan levereras på torsdag för då är det Sommarfest på förskolan och då vill mormor så klart vara med;)
Liljekonvaljer har plockats och sniffats på.
Jag kan också konstatera att det verkar bli ett bra bärår i år. Massor av smultronblommor, blåbärsämnen och så en otrolig mängd hallonknoppar har jag sett under helgen. Lovar gott inför sommaren!
 
Trädgårdens rabatter har fått lite kärlek igår och idag var vi med stora barnbarnet till hennes dans och hämtade upp henne sedan för vidare färd mot hennes hemma där vi fick fika av lilla fröken innan mamma kom hem med lillasyster. Bra dag alltså.
 
Nu väntar en kväll med planering av veckans arbete och så läsa lite texter förstås;)
 
Ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0