Varmaste dagen!

Sommarens hittills somrigaste dag! Ca 27-28 grader i skuggan, äntligen sol och värme:) Passade på att sola ordentligt med lite läsning, något jag längtat efter. Kommer dock inte att sola framsidan imorgon om det blir finväder, blev lite för röd...
 
Eftermiddagen har spenderats i skuggan för det mesta, det var ju så varmt!! Då längtade jag efter en strand att svalka mig vid, men hade ju ingen lust att cykla bort till vårt bad i värmen... Tog en dusch istället innan middagen, det gick också bra. 
 
Slötittade lite på tv och hamnade i ett program om träning och kost, jag gillar ju sånt:) Helt plötsligt från ingenstans kom ett sug att ta en powerwalk nu när det var svalare. Bäst att passa på medan lusten fanns, tänkte jag och snörade skorna. Jag gick ganska snabbt och plötsligt började benen springa, som av sig själva nästan! Herregud, jag har inte sprungit sedan förra sommaren och knappt ens då. Men nu gick det jättebra! Inga hastighetsrekord precis, men längre än jag trott att jag skulle orka med. Wiho, heja mig!! Stannade bara för att fota den fina kvällshimlen och dricka lite vatten. 
Klockan var strax efter tio här och solen ska sova... det ska jag med nu, för Mira har inte förstått det här med sovmorgon och ledighet... hon vill gå ut sin vanliga tid och sen är jag för vaken för att somna om...
 
Så nu sängen och en förhoppning om att inte ha träningsvärk imorgon, för det var skönt att springa lite och kanske kan lusten komma tillbaka till springandet nu.
 
So long!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0