Smultrontorsdag

Idag startade tidigt. Hörde sonen åka vid halv sju och sedan var det morgon tyckte hunden. Försökte ignorera hennes stirrande blick och trampande vid sovrumsdörren, men tio i sju gick det inte längre. Efter den morgonpromenaden var det liksom inte nån idé att försöka somna om. 
Använde min extralånga förmiddag till att städa ur kyl och mikro innan jag rensade upp lite ogräs i rabatterna. 
Lagom till lunch kom dessa gosungar med sin mamma:
Savannah var en katt idag, därav nos och lite morrhår;) 
 
Vi strosade iväg till skogen och plockade smultron tillsammans efter korv med bröd-lunchen.
Savannisen tyckte det var roligt en stund och bären var goda. Tessan och jag pratade om vilka barndomsminnen det är det här med smultronplockning, minnen av sol och sommarlov.
Lilla Elise var väl inte så road och somnade snart i bärselen hos mamma.
 
Vi gick hem och fikade, spelade spel och pratade. En jättehärlig dag var det!
 
Nu ska jag kvällskissa hunden, dagen har varit lång och ögonlocken börjar tynga. 
 
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0