Godis

Jag försöker ju undvika socker, tillsatt socker, vilket inte är helt lätt när man är en godisråtta;) Just nu är jag inne i en period när det går bra att låta bli sockret, tack och lov. Andra perioder är det mycket samtal med mig själv om att det är bättre att låta bli... 
Ibland gör jag egna godsaker som för mig är helt tillåtna, dvs utan tillsatt socker men med dadlar istället. Som de här goda små bollarna:
 
Ser ut som chokladbollar, men innehåller bara sammanmalda dadlar och mandlar som rullats i kokosflingor. Mumsiga var de!
 
Annat godis, fast kanske för fåglar, hittade jag spår av imorse på promenaden vid ån:
Det här har uppenbarligen varit en kräfta.... Jag tror att det finns i vår å, eller nu kanske man kan säga att jag vet att det finns kräftor i ån;)
 
Idag har varit en dag med stela ben, eftersom jag fick för mig att springa två dagar i rad. Straffad idag. Hur svårt kan det egentligen vara att gå nerför en trappa eller sätta sig ner utan att dunsa?? Blev cykling som träning idag istället.
Under cykelturen fick jag dock stanna många gånger för att plocka solvarma goda smultron. Det finns hur mycket som helst! Jag undrar ju om det bara är jag i hela byn som orkar plocka godsakerna... idag har jag i alla fall ätit snudd på sjuka mängder... underbart goda och säkert supernyttiga!
 
Imorgon väntas tydligen regn igen, vi verkar ha varannandagsväder nu. Då blir det lite städning och mycket sy hoppas jag.
 
Ha det gott, kram
 
 

Kommentarer
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Gott

2016-06-27 @ 23:43:42
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0