Sen kväll med mig

Ja, herregud vad den här helgen rann iväg snabbt. Ändå har jag inte gjort något speciellt. Skönt att sova lite längre förstås, ta långa promenader i dagsljus och underbart väder. Lite stickat, lite läst och lite städat.
Ja, och så fick jag ju städa linneskåpet och klädkammaren bara sådär lite oplanerat;)
Hunden löper och eftersom hon sover i våra sängar - japp, så gör vi - så bäddar jag med "löplakanen" då. Ska hämta dem i linneskåpet i klädkammaren. Tråcklar mig fram genom alla högar av allt som inte borde vara där men ändå finns där av en underlig anledning (lathet tror jag). Gräver lite i lakanshögen, de jag vill ha är så klart någonstans i botten. Hoppsan, rasade hyllan precis? Oj då, alla lakan och annat ut på golvet och över allt annat som inte borde varit där? 
Det var ju bara att tag i att röja.... det blev en del slängt där, så himla skönt. Varför, varför spar jag på sånt som jag aldrig någonsin kommer att använda? En gammal dansmatta som knappt fungerade ens när barnen var små och ville ha den? Trasiga fönsterlampor som jag uppenbarligen inte har funderat på att laga? En datorkartong till den förra datorn? 
Nu är det nästan rymligt där inne och lakanen är prydligt travade på varandra. En tid....
Lilla Molly kattunge vill så klart också bädda!
 
Det vackra vintervädret måste ju bara förevigas:
Mira springer gärna i snön på åkern
 
Idag har jag yogat i lilla staden med dottern och en arbetskompis, skön värk i kroppen haha. Sen middag framför Farmen och sedan jobbelijobb för att förbereda veckan. Nuuu blir det sova!
 
Ha det underbart!
A
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0