Kloklipp

Hej på er! Tänk att klockan är tre och det är fortfarande ljust ute - härligt! Har precis ätit en sen lunch efter en skön promenad med vovven. Innan prommisen fick vi dock ta tag i kloklippningen. Det är inte populärt.... Mira har aldrig gjort sig illa när vi klippt, men hon är rädd för ljudet när klon klipps av så hon är lite nervös varje gång kloklipparen kommer fram. 
Jag mutar och belönar med katternas torrfoder, som är ajaj annars;)
Det blir väl inte lättare heller i stundens oro, när det kommer nyfikna katter mitt i och undrar vad som händer:
Nu slipper vi i alla fall klipparen på en vecka, skönt antar jag;)
 
Ha en superskön eftermiddag nu och en myskväll!
Annica
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Kloklippning alltså, inte kul! Är det nervöst med svarta klor? Bodil har en enda svart, och jag tycker dt är jättenojigt att man ine kan se pulpan. men hon verkar inte bry sig :)

Svar: Nja, i början var det jättenervöst med klorna men nu är hunden så gammal och jag är så van… nej, jag tycker nog att pulpan syns rätt väl, men jag är alltid orolig för att ta för långt in - tar nog hellre lite mindre och oftare;)
Annica Collstam

2016-01-12 @ 09:10:06
URL: http://utispenaten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0