Freeedag!

Woop, woop, nu är det helg! Ingen större skillnad på dagarna för mig som varit hemma i tre veckor, men ändå. Symboliskt. 
De här två senaste dagarna har jag faktiskt jobbat halvdag nästan, med planering inför kommande termin. Idag har jag till exempel gjort tre planeringar med kopplade kunskapskrav och arbetsbeskrivningar för vad eleverna ska göra när vi startar nästa vecka. Ja, det är ju dags då. 
Idag har vi frostat av frysen, vilket var välbehövligt. Bäst att passa på medan det fortfarande är kallt;) Eller allt är ju relativt, men det är bara runt 10 grader kallt idag. 
När det nu har varit kallt har jag passat på att sticka varma grejor, både till mig och till barnbarnen. Jag har fått vantar som fotas en annan dag, när tillhörande mössa är klar, och de stora barnbarnsflickorna har fått varsin nallemössa:
Jag tycker att det här blev supergulligt på supergullig tjej!
 
"Stora barnbarnstjejerna", det låter nåt det. Men jämfört med en liten enmånaders så är ett år och sex år lite större;)
 
I ugnen står pulled pork och luktar gott och nu har nog frysen kallnat igen, så det är dags att sortera in lådor där.
Ha en skön kväll folks!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0