Busstrassel

Snövädret här i Roslagen ställer till det! Det har blivit en del under några dygns evigt snöande och mer ska det bli. I morse sopade jag bilen ren från 20 cm snö innan jag sakta körde till jobbet. Sedan var det samma visa när jag skulle hem....
Som tur är har vägarna hittills plogats bra här, men fortsätter snöandet kanske det behövs mer plogbilar på de större vägarna.
Vår lokalblaska Norrtälje Tidning rapporterar på nätet att alla bussar i Roslagen är inställda, utom de som kör till Stockholm. Alla skolbussar är också inställda tills vidare. Tunt med folk i skolan imorgon då;)
Om jag fegade skulle jag kunna ringa till jobbet och skylla på bussen, men chefen bor också här i mitt lilla samhälle så jag kan alltid åka med honom.... så, nää, jag kommer nog imorgon och roar den tappra skara som dyker upp. Hälften av barnen i min klass är bussbarn utifrån småbyarna:)
Bild från innan vi fick så otroligt mycket mer snö;)
 
 
Nu är det i alla fall dags att sova och så vakna upp i en mjuk och fluffig vintervärld!
Puss o kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0