Helgmys

Förra helgen var mysigaste på länge, eftersom lilla prinsessan var hos mormor o morfar. Alla de mysiga, roliga sakerna som gjordes med våra egna barn får liksom en ny chans med barnbarnen.
Vi hade filmkvällar med popcorn, bokläsning i sängen, klia-på-ryggen vid sovdags, lek och bus. 
På lördagen var det fint väder och vi gick upp till skogen. Där byggdes det koja:
Kojan blev liksom inte riktigt klar, övergavs för roligare saker;)
 
 
Vi hittade en massa bajs i skogen, så det blev lite "gissa bajset" lek också:
Vi gissade på älgbajs!
Det är ju också ganska viktigt att veta djupet på vattenpölarna innan man kliver i dem:
 
 
 
Sen gick vi hem och glaserade munkar och strösslade dem:
 
De ser ju supergoda ut!
 
Den här helgen har vi inga små barn här som livar upp stämningen, det får vi stå för själva;) Jag har fått vårkänslor nu när ljuset återvänt och har ägnat mig åt krukväxterna. Det kommer upp ett inlägg senare om vad jag pysslat med;)
Nu ska jag sätta ett nytt poddavsnitt med Nördic Knitting i öronen och ta med hunden ut på vårprommis!
 
Hörs sen!
A
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0