Julavslutning

Terminens sista skoldag, tjoho! Inte så mycket jobb, mest trevligt. Julmusik, pyssel, dans kring granen, jullunch och god jul, hej då, syns nästa år!
Vi i personalen skulle vara färdiga utanför skolan klockan 12. Då kom det en hyrd buss som tog oss till okänt mål, spännande. Vilda gissningar på julbord och Ålandskryssningar när vi åkte norrut, men när bussen svängde av mot Gåsvik så förstod flera av oss vart vi skulle. Edblads, vårt lokala kändissmyckeställe:)
När vi klev av bussen fick var och en av oss ett presentkort tillsammans med en julhälsning och sedan fick vi shoppa loss i den stora butiken, så kul! När alla shoppat sig nöjda bjöds vi på gofika innan bussen tog oss tillbaka till skolan igen. Så mycket bättre än julbord eller julklappar!
Jag köpte två fina halsband för mitt kort.
När jag kom hem packade jag upp mina julklappar från eleverna. Det var blandad kompott av teer, ljus, böcker och choklad. Nice!
 
 
Jag är så redo för jullov! Imorgon ska vi handla julmat och lite andra småsaker, sen ska jag på julklappsmiddag med bästa tjejgänget. Härlig inledning på ledighet:)
 
Nu sova, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0