Nya steg

På måndag börjar Rädda Barnens stegtävling. På mitt jobb är vi flera som anmält oss. Vi traskar och rör oss, barn får hjälp. En win-win situation som jag ser det;)
Jag har ju varit med i flera såna här arrangemang, faktiskt har jag "slitit ut" min gamla stegräknare.... eller så ville den bara inte gå igång igen efter vilan. Jag installerade en app som skulle räkna steg i telefonen, men dels drog den oerhört mycket batteri och dels bär jag inte telefonen med mig på dagarna. Jobbigt. Bort med appen och en investering i ny räknare som kan sitta fast på kläderna istället. Hela 59 kr tror jag det var. Inbetalningen till Rädda Barnen stog jobbet för, så nu kör vi. Som lag tävlar vi mot andra arbetsplatser, men inom vårt lag blir det stenhårt hoppas jag. Vi kommer att kolla varandras stegrapporter noga och försöka ligga i topp allihopa, kul.
 
Vovven o jag testade i eftermiddags. En skön lufsning i skogen tog ca 2500 steg hur enkelt som helst. Det blir ju en baggis att komma upp i 7000 steg om dan, hehe.
 
Nu soffmyser vi med ett glas vin och sen blir det Let's Dance. Imorgon blir det klädbytardag i lilla staden, spännande.
Ha det superbra!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0