Motion på köpet

Jag har börjat cykelsäsongen nu, så jag tänkte visa hur det ser ut när jag har lastat cykeln och trampar iväg på morgonen:)
Cykeln är en gammal cykel-på-köpet som svärfar fick när han köpte något på någon elektronikkedja. Den har egentligen en massa växlar, men jag varierar mig bara mellan tre eftersom ena växelhandtaget har fastnat i ett låst läge....
I cykelkorgen har jag ryggsäcken med allt jag behöver för min jobbdag - hemarbetet, dator, pennskrin, kalender osv. I tygkassen ovanpå ligger mitt ombyte till vanliga kläder att ha på jobbet, jag cyklar iklädd träningskläder för jag blir så varm innan jag är framme.
Jag har inte ryggan på ryggen, för det blir fruktansvärt svettigt, framförallt när temperaturen stiger framåt sommaren.
När jag cyklat en bit, typ tre kilometer som till det här fotostället, har jag värmt upp och brukar ta av mig jackan. Den lägger jag under tygkassen som liksom håller kvar jackan då;)
Ja, så trampar jag på i ytterligare sju kilometer innan jag är framme och lastar av allt. Av med hjälmen och bära in allt till mitt arbetsbord innan jag byter om och tvättar av mig på toaletten. Så, då kan arbetsdagen starta!
Sen gör jag om hela proceduren när jag ska hem igen. Dagens träning är gjord!
Jag cyklar längs den gamla banvallen. En gång i tiden har det varit tågräls här, men nu är det en jättefin gång- och cykelväg raka vägen till samhället längs åkrar och hagar. Några enstaka hus kan man också se en bit bort, men annars är det bara natur. Ibland ser jag rådjur, rävar och harar utmed vägen och jag kan följa naturens växlingar på nära håll. 
 
Igår när jag cyklade hem började det regna några km hemifrån, så då åkte jackan på igen. En liten stund senare började det också hagla, april som det är, men då var jag nästan hemma så det var bara att trampa på.
Idag har det också varit varierande väder med allt från sol och regn till rejält hagel. Just nu skiner solen, så kanske jag ska passa på att ta en promenad med hunden!
 
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0