Klädbyte

Igår var det klädbytardag i lilla staden. Det var Naturskyddsföreningen som arrangerade och det anordnades på många platser i landet. I vår stad var det fullt med folk, trängseln var stor. Klockan tio fick man börja lämna in sina egna plagg som man tröttnat på eller som kanske krympt i garderoben eller så... Max tio plagg som byttes mot tio biljetter. Efter klockan elva var man välkommen att börja se vad andra hade lämnat in. Det var hur mycket kläder som helst! Det fortsatte komma in folk och lämna kläder hela tiden, så bara för att man lämnat ett bord eller en klädställning var det inte säkert att man sett allt. 
Efter drygt en timme hade jag i alla fall bestämt mig för tio plagg som jag då kunde byta mot mina biljetter. Allt passade och jag känner mig supernöjd med min "nya" garderob. Sen att alla kläder är använda och tvättade, det är ju bara bra för att slippa ifrån alla kemikalier som finns i nya kläder. Dessutom bidrar man ju till att kläder används längre istället för att slängas, textilsopberget växer enormt snabbt. Numera köper ju folk inte för slit-och-släng, utan för köp-och-släng. Helt onödigt. Det finns en massa gifter som används vid klädtillverkning, kan man använda kläder längre så bidrar man till att hålla giftanvändandet nere lite grann:)
Några av plaggen jag fyndade, tajta jeans, tunn jeanstunika och en kjol.
Mysig klänning i velour, mjukt och gosigt.
 
Idag har jag rensat bort vinterkläder som jackor och kängor, och städat garderoben. Sen gick jag upp med allt på vinden och hämtade ner vårkläderna istället, härligt. Kul att möta sommarkläder som lockar med sol och varmare dagar! Nu hänger allt ute på vädring och imorgon kan det sorteras in i den nystädade garderoben:)
 
Åkte till lilla staden idag igen, nu blev det ett yogapass som var superskönt. Efteråt åkte jag hem till lilla Isabella som satt i badet och blev jätteglad när mormor kom:) Upp i famnen, gos och sedan hade jag turen att få natta med vällingen. Fick meddelande senare om att den lilla sov som en stock, mysigt.
 
Har förberett mig för morgondagen och veckan. Två nationella prov ska jag genomföra med sexorna i engelska, och med niorna i svenska ska jag börja prata resultat av deras nationella i svenska. Fullt upp som vanligt!
 
Imorgon kan man väl få cykla???
Nattidags, puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0