Offroad challenge 2014

Idag har jag premiärbevistat en offroadkörning. Maken och sonen kör ju sen länge, men jag har aldrig känt att det varit något för mig och bilen har varit ful och det har känts som slöseri med tid att åka runt, runt i skogen.... Men nu kändes det plötsligt som att det här kan vara sevärt och en trevlig familjeaktivitet med kaffe o mackor i ryggan. Och jag fick ju rätt!
Vi hade en jättebra dag i skogen utanför Uppsala, på Rörkens motorstadion. Tur med vädret och en trivsam skog att vandra i. Sex timmar var vi där, inte gåendes hela tiden, men ganska mycket.
Här kommer ett urval av de bilder jag tog idag:
 
Här syns hur flexibla bilarna är för att ta sig över stock och sten.
En av de enklare backarna att ta sig uppför.
Ibland såg det ut som att bilarna skulle välta.
En bil på väg in i ett stort, blött lerhål...
...och här har den kört fast ordentligt. En vinsch för att ta sig loss är tydligen oumbärlig!
Här är det däckbyte efter den andra punkteringen. Däcken är något större än på vår Volvo;)
Fantastiskt bra kört av alla förare, jag är djupt imponerad! 
 
Imorgon är det min tur att få prova på, maken har lovat mig en tur i skogen och självklart vill jag också köra!
Nu är det bara vila som gäller, fötterna är trötta och huvudet med. 
Ha en skön lördagskväll alla!
 
Kram Annica
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0