Fjärde maj

Idag skulle det bli soligt och fint, så dagen var planerad för bilmek för några och trädgård för mig.
Påklädda i fleecetröjor och mössor gick vi ut och frös. Det dröjde inte länge innan snön kom...


Liten paus tills det lugnat sig, sen var vi igång igen;-)
Sådde våra fröer av 2 sorters persilja, spenat och satte några rader rödlök innan jag gav mig på nya rabatten på baksidan. Sonen har ju jobbat på där med grävning, så nu har jag satt fast ett kantstöd och fyllt på jord. I morgon ska maken köpa lite växter och armeringsjärn till växttornet som ska stå där till clematisarna.

Vi fick lite besök också ute på åkern här utanför:


Försökte komma nära och fota, men det ville den inte. Frågade google och jag tror det är en myskanka på villovägar. Eller så har ryktet gått om alla mördarsniglar som bor här;-)

Blåsandet lugnade sig så det blev en skön eftermatenprommis idag. Det är ju så vackert med alla vitsippor nu!


Kände inte för att inviga nya springskorna i det här vädret. .. körde ett stretchigt yogapass istället. Kommer få träningsvärk av det också, så det är väl jämt ut;-)

Nu är det lite avkoppling innan sovdags.
Nä, ni får en bild till från Paris;-)


Stan var full av blommande kastanjeträd och rosa har jag inte sett förut. Vackert!

Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0