Hello chocolate!

Nu ska jag skriva ner receptet på den godaste chokladen ever. Om du gör den här, kommer du ha svårt att låta den ligga oäten - det kan jag nästan lova!
Ok, det här behöver du:


Ca 1/4 dl kokosolja värms på låg temperatur så det smälter.


Rör ner en matsked honung tills det blandat sig helt med oljan.


Vispa i 1/2 dl kakao och stäng av värmen på plattan så fort chokladsmeten blir blank, det går fort så var lite snabb i vändningarna;-)
Rör snabbt ner en knivsudd vaniljpulver:


Häll upp smeten på ett bakplåtspapper, bred ut lite tunt. Ställ in i frysen och ta ett pass på crosstrainern, ca 30 minuter. Lyssna gärna på en spännande bok eller bra musik i lurarna!
Chokladen är klar att ätas, men göm den för familjen (eller dig själv) om du vill få den att räcka en stund. ..


Jag har en liiiten bit kvar från eftermiddagens provbakning och om inte maken kommer snart o provsmakar, så finns det inget att bjuda på;-)

Nä, jag får titta på Bygglov istället, de är ju i Sundsvall, och så får jag sticka så händerna är upptagna...

Hej på er!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0