Fredag i stan

Idag har jag och kollegan tagit med våra femmor till Stockholm, alltid en roligt spännande upplevelse.... Virriga barn i tunnelbanesystemet, noll koll på var man går och diverse andra händelser :)
 
Vi klev av tunnelbanan i Gamla Stan och möttes av strålade sol och fågelkvitter, härligt. Speciellt när vi vaknade till minus 19 i morse...
 
Smala Mårten Trotzigs gränd 
Äta matsäck på Stortorget var kallt, trots att vi satt i solen.
 
En titt i Storkyrkan och promenad runt Slottet där det var fullt av folk och tv-bilar. Vi undrade så klart vad det var, men jag såg nyss på nyheterna att det var visning av kistan men prinsessan Lilian.
Vidare mot Medeltidsmuséet:
 
Fint byggda miljöer på muséet.
 
Köpte några intressanta böcker i shopen:
 
Sen blev det en lugn bussresa hem med trötta barn.
 
Nu är det helg och ledigt. Mina planer är att få ner fröer i jord och att plantera om pellisarna. Vad är dina planer?
Jag har tänt en doftkaka som sprider ljuv sommardoft. Det får mig att längta ännu mer till varma sommardagar...
 
 
 
 
Ha en underbart skön fredagskväll!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0