Hallonfeber

Idag har jag plockat hallon i flera timmar. Skogen häromkring kan inte ha ett ätbart hallon kvar ;-) gav mig inte förrän regnet kom.
Nu är alla hallon styckfrysta, vilken evinnerlig tid det tar då. .. hallon går ju inte att bara lägga i en plastpåse i frysen som alla andra bär, nä då går de ju inte att ta isär sen.
Har precis kommit in från kvällsprommisen som gick ner till slottet. I hagen utanför bor nya invånare:


Ser ut som klippta får med lång hals;-)

Dagens middag blev supergod - igen. Det blev kyckling med broccoli i jordnötssås:


Jag har också bakat matmuffins med prästost och soltorkade tomater, yummi!

Ikväll är det lite kyligt efter regnet, så det blir en innekväll i soffan framför en film. Imorgon tänkte jag ta en dag i huvudstaden, det var längesen.

Tjing på er!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0