Rovdjur

På promenad idag stötte vi på något läskigt i skogen. Vovven vågade först inte ens närma sig, utan stod o vädrade ett bra tag i luften. Sen hittade hon en rejäl tuss med hår, som jag först trodde var hundhår. Efter mycket nosande gick vi vidare och stötte på en hel päls:


Vid närmare koll så var det ett dött djur. Det fanns inget kvar av kroppen, men massor av päls och så en käke med ordentliga huggtänder:


Jag tänkte först på björn, men käken var lite smal. Pälsen luktade ganska mycket och var rejält tjock. Googlade bilder på rovdjur och det kan vara en järv, även fast de normalt inte lever i våra trakter. Det har tydligen setts en sån här i närheten stod det på länsstyrelsens sida.
Lite spännande o lite läskigt att vara så nära i alla fall.

Nu ska jag försöka hitta sömnen så jag är lite pigg imorgon.

Hej på er!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0