Weekend pics ;)

Lång, skön helg har rullat förbi. Avkopplad och ledig, härligt.
Startade lördagen tidigt med att äldsta dottern kom förbi för att byta däck. Det är verkligen slut på vintern nu!
Hon fick också berätta om sin sköna vecka i Turkiet som hon nyss kom hem ifrån. Sol och salta bad, något annat än vårt regn och blåsande...
Mycket prat och lite fika på verandan, skön dag.
 
Sen åkte familjen till Uppsala, för där ligger butiker med bildelar och sånt som maken är intresserad av. Jag blev avsläppt i Boländerna för annan shopping ;)
Skönt från HM.
Mer skönt från Cubus som hade 30% på alla damkläder, vilket sammanträffande att jag kom just då...
Det bästa av allt var att jag kunde köpa kläder i small, har det nånsin hänt förut?
 
Middag på IKEA, skönt att slippa stå med det när man kommer hem. Där har man numer lchf-sallad, men jag hann se att den var full med rucola som jag inte gillar och bytte istället till caesarsallad. Plockar man bara bort brödet så är det helt ok mat för mig.
 
Vi köpte nya taklampor till köket äntligen. Nu är det verkligen dags att ta bort den gamla lampan - hur tänkte vi som köpte en med tygskärm till ett kök??
Maken ska klura ut hur han ska få ihop två lampor till en takkoppling, sen så blir det fint.
Ljusfat och blockljus följde också med hem ;)
 
Kvällen bjöd på film, Skyfall, Bond som jag tyckte var bra. 
 
 
Dagen idag har varit blåsig men relativt solig. Promenad med vovven och vackra vårblommor:
 
 
 
Lunch på verandan, kesoplättar med bär och grädde!
Alltså, det här med grädde. Jag har alltid älskat det, men förut så fick man liksom inte äta det för det var för många kalorier. Man tänkte ju jämt på sånt, fett var farligt. 
Nu när jag äter lchf får jag äta grädde och jag njuter verkligen av det, det är så gott!
 
Har suttit vid symaskinen och blivit klar med en sommarkjol! Tyget är ett traderafynd för nästan inga pengar alls, bra där ;)
 
Mer tradera:
Träningsbyxor och vindjacka, knappt använt och betydligt billigare än i affärerna. Nu finns inga ursäkter om blåsigt väder, nu finns det kläder...
 
Ja, så ungefär var min helg. Nu är det dags att se över hur veckan på jobbet ska bli. Och veckans väder, kan det bli cykel kanske?
 
Ha det så gott vänner, vi hörs!
Kram Annica
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0