Vårtecken!

Jag ser ljuset i tunneln nu!
Efter flera timmar med skrivande tog jag en promenad med vovven i solen och vinden. Längs banvallen upptäckte jag massor av myror som sprang omkring huller om buller, lite yrvaket liksom. Lite längre fram såg jag myrstacken som fullkomligt kryllade av liv:
Det är väl ett vårtecken om något! 
Annat vårtecken jag hört om är en nyvaken björn i skogen en bit bort. Inte lika roligt...
Fast här i rovdjursland kan man väl inte räkna med annat. Vargar och lodjur turas om att riva får bara kilometer härifrån... Det blir inget mer koppellöst för vovven i skogen, det är ett som är säkert.
 
Till middag idag blev det kyckling i jordnöt- och limesås, gottigotti. Det skulle vara jordnötssmör i såsen, så redig kvinna fixade det lätt i matberedaren:
Yummi yummi och hur lätt som helst! Och inget socker heller ;)
 
Förresten, ett vårtecken till. Jag har blivit myggbiten eller nåt, flera gånger. Små röda bett som svullnar och kliar. Men så länge de bär bud om varmare tider så är de välkomna!!
 
Nu ska jag o maken hänga tillsammans i sofforna. Han har ju tillbringat dagar där själv med sin förkylning, så han behöver lite sällskap nu ;)
 
Trevlig lördagskväll på er!
Kram Annica
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0