Lurig söndagsstart...

I morse när jag kom ner till köket och tittade på termometern så visade den -2,5. Jaha, skulle det inte vara sol o värme idag? Hmmm. På med jacka o mössa innan hundpromenaden. Varmt. Solsken.
Kommer hem till frukost och både sonen o maken hinner konstatera att det är minusgrader trots utlovad snösmältartemperatur. 
När termometern efter en timme fortfarande visar samma grader tittar maken lite närmare på den. Nu visar det sig att när lilla barnbarnet "ringde" i den när hon var här, så har hon ställt om allting under sina "samtal" - det var egentligen 5 grader varmt ute!
Så här fint blir det i rabatten när solen gör som den ska!
Men hur den här högen av pinnar någonsin ska bli en ståtlig klätterros igen, det är ett mysterium...
 
 
Hade garderobsrensning idag. Sommarkläderna har fått komma ner från vinden och det fanns ju lite att prova. Förhoppningen var att det skulle vara för stort nu, jag är ju lite mindre än förra året. Och visst var det så!! Yes!
Passade också på att prova mitt nya traderafynd som kom hem i fredags:
Den lilla svarta, alla garderobers räddare i nöden!
 
Har också använt dagen till att äntligen peta ner alla blomfröer i jord, sent omsider. Men i den här takten så går det nog inte att sätta ut något förrän efter midsommar och då har de växt till sig.
 
Det blev lunch ute idag, fast hemma alltså... Broccolimos, ägg, keso och lite bacon till tomaten. Gott det.
 
Vackra vårglädjespridare på köksbordet.
 
Och nu har jag tagit sista tuggan av den här godbiten! Helgen är slut...
 
Återstår att läsa på lite om NO-ämnena och bestämma sig för det sista arbetsområdet som vi ska starta på tisdag. Vad kan det bli?
Sen blir det nattinatti för mig. 
Ha det så mysigt det bara går alla, sug ut det sista ur helgen!
 
Kram Annica
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0