Stegjakten fortsätter

Ja, den där stegräknaren har jag vant mig vid att ha hängande runt halsen hela tiden. Ikväll såg det ut så här på den:
Då var klockan kvart i nio, nu har det kanske blivit några steg till att rapportera :)
 
Just idag har det ju varit lite lättare att samla ihop steg, eftersom klassen varit på museibesök i Stockholm. Det blev några steg därinne och promenaden ut på Djurgården ökade ju också på stegsumman.
Snart framme, mitt emot Kaknästornet ligger Etnografiska där vi hade två guidade turer för att få veta allt om ursprungsbefolkningar som är vårt tema denna vecka.
 
Höstigt i Stockholm!
 
Vi hade sån tur att vi fick egen buss med alla elever (det har man ju inte alltid) så hemresan gick lite snabbare utan alla på- och avstigningar. 
Det innebar att när vi var framme i vårt samhälle hade jag mer tid än beräknat innan bussen skulle avgå mot min lilla by. Biblan, som annars är mitt favvohängställe, har stängt på onsdagar så det fick bli Konsums tidningsavdelning istället. Naturligvis köpte jag en tidning!
Gissa om det kliar i fingrarna att sätta igång med allt pyssel nu!
 
Nu är det dags att krypa i säng för att pigg o utvilad möta alla elever imorgon! 
 
God natt alla!
Annica
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0