Soppsöndag

Här har det varit full rulle på dagen idag. Trädgården har städats och trämöblerna har fått flytta in på verandan efter att den städats. 
Tulpanlökar har grävts ner och jordärtsskockor har grävts upp:
vilka sedan förvandlades till en underbar soppa serverad med parmaskinka-chips - allthopa tillagat av maken så klart;)
 
Blommorna från jordätsskockorna samsas nu med kärleksört i betongkrukan på förstukvisten:
Förstukvisten har också fått en städning idag. Allt det vita målade behövde verkligen tvättas av och är nu bra mycket vitare än förut!
 
Vovven fick sig en promenad under eftermiddagen så jag kunde jaga lite steg till tävlingen;) Tyvärr var inte solen framme speciellt mycket den här dagen, så de guldfärgade bladen gjorde sig inte så bra på bild och jag la inte hit dem. Men gå ut imorgon och njut vetja! Naturen är fantastisk nu med alla lövhögar;)
 
Igår tog jag bilen till Arninge och strosade runt i affärer. Jag var ute efter en vinterjacka och ett par braiga varma skor. Passade på att se mig omkring i butikerna och provade ungefär 100 par skor på skopunkten, men inga var bra för mina fötter. Traskade in på stadium outlet och där fyndade jag jacka:
 
och skor
Så nu är jag laddad för kylan!
Jackan, skorna och ett par vantar för 600 kronor - jag kommer definitivt att besöka den outleten igen!
 
Eftermiddagen har ägnats åt städning inomhus. Dammsugning, golvtorkning och sängklädsbytning. Fönstren är putsade, gardiner har tvättats och hängts upp igen, orkidéerna har duschats och bytt fönster. Det är ju snart dags för pellisarna att flytta in igen, och de tar mycket plats;)
 
Nähäpp, planera för veckan-dags! Ser ut som att det blir buss imorgon, verkar bli en regnig dag....
 
Ha en toppenavslutning på helgen och se till att den kommande veckan blir så bra den bara kan!
Kram Annica
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0