Kylslaget

Brr, just nu visar termometern -6,8 här hos oss. Inte så skönt. Bilarna här ute är alldeles täckta av frost. Vi hade en liten föraning om snön här i veckan, men klarade oss. Ett litet tag till kan det väl få vara snöfritt?
 
Den här helgen har som vanligt svischat iväg. Igår var maken och jag till Uppsala för att handla lite grejor. Maken ville till Biltema och jag ville titta i affärer. Bra uppdelning tycker jag, så maken släppte av mig vid Gränby och kom tillbaka när han var klar med sitt. 
Jag var glad, för på Cubus hade de 30% på allt, så där fyllde jag på av linnen, leggings och koftor:
 
Traskade vidare till H&M där jag hade en kupong på 20%, så där blev det mer garderobspåfyllning:
Skönt med lite nytt, nu kan det rensas lite....
 
Sen åkte vi till IKEA och köpte smått o gott. Bland annat en ny stekpanna, lite ljuslyktor, lakan, nya dricksglas, ljus, kryddkvarn och så lite glögg som vi provade idag!
 
På dagen idag var det så himla skönt på vår veranda, så kaffet drack vi där ute! Solen sken och det blev riktigt varmt ett tag.
 
Idag har vi haft äldsta dottern här för hon behövde byta till vinterdäck. Medan maken o hon fixade det grejade jag till en potatisgratäng som blev mumsig. Till den serverade vi kyckling som maken tillagade i nya pannan.
 
 
 En lövbukett är ju också ganska fin, eller hur?
 
Nej, nu är det dags att göra sig redo för natten. Trots att det är lov för eleverna den här veckan så har vi lärare inte ledigt förrän på torsdag. Imorgon är det planering som gäller!
 
Hej hopp, nu säger jag godnatt!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0