En vecka i racerfart!

Tänk, för en vecka sen hade vi precis kommit hem från Paris. Efter det har allt bara rusat fram i hög hastighet. En jobbvecka springer snabbt förbi!
 
Här kommer några bilder från veckan som varit:
Lilla barnbarnet kom för att fira morfar och hade själv skrivit grattis-kortet, hur gulligt som helst.
 
Den årliga marknaden i samhället där ett nytt mobilskal inköptes;)
 
Underbart solig höstdag i trädgården igår.
 
Maken lagade fransk middag igår, mycket gott.
 
Mira och jag tog en lång promenad idag längs gamla banvallen norrut. 
 
Förutom detta har det så klart hänt en massa annat. Till exempel i fredags när jag kom hemcyklande från jobbet och hittade en stor blomförsändelse utanför dörren. Trodde ju automatiskt att det var någon som uppmärksammat makens födelsedag och lät det stå till vovven hade fått vara ute. Döm om min förvåning när jag sedan såg att det stod mitt namn och adress på leveranskvittot!
Fort in och öppna - en jättebukett mycket fina blommor och ett kort. Här kom förväxlingen. Det finns en annan kvinna med samma namn som mig och hon har råkat ut för sorgligheter. Det var till henne buketten var ämnad, med sorghälsning och allt. Huu. Lite makabert på något sätt.
Jag ringde blomsteraffären som förmedlat det hela och de blev glada att jag ringde, men ledsna över förväxlingen. Jag fick behålla blommorna och den andra kvinnan skulle få en ny bukett skickad.
 
Ja, nån Parisbild kan jag ju bjuda på också - eller några:
Eiffeltornet från Trocaderoplatsen.
Notre Dame i regn.
Svärmor och jag på väg upp till Sacre Coeur...
 ...och utsikt över staden därifrån.
 
Louvren.
 
OM jag skulle få komma tillbaka till Paris så skulle jag göra det med glädje! En jättefin stad, massor att se och uppleva. 
 
Ha det så himla mysigt allihopa, hoppas ni har haft en fin helg!
Kram Annica
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0