Morgonstund har guld i mun

Det gamla ordspråket passar väl in på min dag. Maken startade tidigt för att åka jeep i skogen, så jag steg också upp med tuppen (njäe, inte riktigt så tidigt). Vilken lång dag det blir om man väljer att inte sova bort förmiddagen!
Här har tvättats flera maskiner - och en har faktiskt hängt ute och torkat!

Vilket vårtecken!

Huset är dammsuget, golven torkade, alla orkidéer har fått sitt veckobad och övriga blommor har jag pratat snällt med när jag vattnat dem.
Sängen är renbäddad och köket skurat - och klockan är bara strax efter 12! Fantastiskt!

Resten av dagen kan jag ägna åt att sy och sticka om jag vill, inget dåligt samvete för att jag inte gör det jag borde. Härligt.

Här kommer några vårtecken till:

Det spirar i studentnejlikan!

Knopparna sväller i syrenen

Nu blir det ett efterlängtat yogapass innan hunden och jag ska ta en skön sväng i naturen:)

Må så gott alla godingar!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0