Förberedelser

En så här grå och trist dag som vi haft idag är faktiskt himla bra för återhämtning. Det finns liksom inte så mycket att göra. Blåsigt och småregn, det är väder för inomhusvila tycker jag. 
Efter en ordentlig sovmorgon (vill inte ens nämna hur lång, det är lite skämmigt nästan) har jag tillbringat dagen vid symaskinen. Som vanligt skapar jag av återanvändningssaker. Det är lite småfix som ska göras, sen kommer bild...
Idag har jag också lagt lindblommorna på tork:
Lindblomste är jättebra mot hosta och förkylning!
När jag var i Tyskland för över en månad sedan (oj, vart tar tiden vägen?) då blommade lindarna för fullt. Nu först blommar de här, och varma dagar kan man känna doften långt bort. På nära håll kan man höra hur det surras bland bladen, det är trängsel bland humlor o bin.
 
Förra veckan tömde jag frysen på körsbär som jag fick av svärmor förra året. Nu har det blivit saft av dem:
Gottigott!

Nu finns plats i frysen för alla bär jag ska plocka. Det där med att ta av naturens resurser, det är liksom min grej det =)
 
Det doftar kaffe i huset, så det är dags för en kopp!
 
Kram på er wherever you are!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0