Pyssleridag

Sista lovdagen, då passar det bra att göra en massa som inte prioriterats - konstigt nog, eftersom jag bara längtat efter ledigt för att göra just dessa saker...
Jag plockade fram symaskinen och började på ett nytt fodral till datorn. Skolan och arbetet börjar ju imorgon, så då kan det vara roligt med något nytt:

Hittade ett mörkbrunt manchestertyg och ett mjukt lila fleecetyg till foder i mina gömmor. Sydde också en liten ficka till laddaren så vet man var den är. Så här blev resultatet:

Jag blev jättenöjd!

När jag ändå var i farten klippte jag av en rutig klänning till skjorta. Fickan till datorfodralet kommer från den stuven. Jag sydde på en vit spetskant på skjortan, så nu känns den ny och fräsch och kan hänga med ett tag till:


Maken ägnade dagen åt våra nya badrumsskåp. Nu blir de fina!


Sist, men inte minst med jobb, så har jag sytt en liten pyjamas till trollungen. Från början en pyjamasjacka som hennes moster haft för länge sen:


och mormor som sparar på det mesta i bra-att-ha-väg har förvandlat den så den passar på en mindre prinsessa:

Lite skarvningar och lite pyssel så är den så här fin! Ska trä i resår i midjan bara, sen är den färdig att användas!

Är ganska nöjd med dagen måste jag säga. Maken målar en omgång till imorgon, sen har vi en gammal spegel som kan passa till med lite ny färg på och vips - ett nytt badrum!

På det hela taget är jag nöjd med lovet också. Förra jullovet var jag sjuk i princip hela tiden, så det här har ju varit klart bättre. Det gäller att tänka positivt och se allt roligt jag hunnit med, istället för att gräma sig över det jag inte gjort under ledigheten. Jag har haft det bra, så är det!

Imorgon är en ny dag!

Sov gott folket!
Kram
Annica

Kommentarer
Postat av: Kicki

Va härligt kreativ du är.

Och din man :-)

Det är så kul att sy...nå´n gång ska jag unna mig en symaskin!!!

Va söt din nya tunika blev.



God fortsättning,



Kickikramar!



2012-01-09 @ 20:28:08
URL: http://www.lindblomman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0