Bageriverksamhet

Vi har haft lilltjejen här från igår och som vanligt var det full fart som gällde. "Mommo, gå dit. Gör det. Stå där. Kom hit. Stanna där. Nu är det min tur." Hon vet vad hon vill den tjejen...;)
En lugnare stund var det när hon och morfar bakade med lera:


Själv ägnade jag mig åt surdegsbrödet. Här ska det jäsa innan ugnen:

För att vara första gången så tror jag att det blev ganska bra. Inte så stort och fint som bageribröd, men jag ska absolut prova fler gånger.

Idag har vi lämnat tillbaka skruttan till föräldrarna efter en förmiddag med bad och Smurfar. Sen åkte vi till äldsta dotter J för att hinna träffa henne lite innan den långa Thailandsresan. På måndag lyfter hon o kärleken mot varmare land för en månads strandliv och jag är inte det minsta avundsjuk alls.....
Skämt åsido, de har jobbat häcken av sig för att göra den här resan, så det är dem väl unt. Och vem vill inte lämna det här landets kyliga och gråtrista väder?

Nu ska jag gå och se om jag kan hjälpa maken med lasagnen eller om han som vanligt gör det bäst själv. Jag kan ju vara sällskap i alla fall.

En skön kväll önskar jag er alla godbitar där ute!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0