Vinterdag

Äntligen, äntligen en dag i dagsljus! Dessutom är det inte så kallt heller, så idag blev det en lång sväng i skogen med söta vovven.

Snötyngt

Godissök i snön

Godissök i träd


Tog en sväng till samhället på förmiddan, lånade lite på biblan (mitt favorithäng!) och tog en runda på en av second handaffärerna. Där träffade jag en gammal pluggkompis som jag inte sett på år och dag, jätteroligt att prata lite om allt som händer i livet. Det är ju märkligt det där att med vissa människor är det som att man nyss setts, man bara fortsätter prata liksom, fast det har gått flera år.
  Det här är en rolig tjej som livade upp skoldagarna ordentligt på den tiden och hon är fortfarande lika skoj. Hon frågade efter "Gackanonen", haha, att hon kom ihåg det. Det var nämligen sonens (o familjens) smeknamn på honom själv när han var i 1 1/2 årsåldern, eller Gackan som han sa i början. När min kompis fick veta att han fyller 16 i vår så insåg vi att tiden verkligen traskat på;) När vi skildes i butiken var det med en stor kram, väldigt uppiggande för humöret.

Ikväll blir det väl lite melodifestival, åtminstone i bakgrunden för det känns som stickningen ropar på mig och kanske lite läsning också. Och eventuellt blir det ett skönt bad med den härliga baddoften som sonen gav sin mamma i julklapp!

Hoppas att ni alla får en bra lördagskväll vad ni än gör!

Jag säger som min gamla pluggkompis alltid sa:

Tjingeling!!

Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0