Glad vovve, glad matte!

Idag har vi haft kanonfint vårväder här hos oss, så Mira och jag tog en sväng bort till "andra" åkern (alltså inte den närmsta, utan den lite längre bort - vi har några här...)

Spår efter glad vovve i flygande fläng!

Vi har lekt kasta pinne jättelänge av spåren att döma

Härlig färg på himlen!

Trött och nöjd vovve återvände hem till huset för vila. Där hemma hade vi besök av svärföräldrar som inte kunnat besöka oss till födelsedagen eftersom maken varit sjuk. Nu är han återställd och riskerar inte längre att smitta sin omgivning med flunsa.
Våra besökare hade med sig hämtmat från kinarestaurangen i deras kvarter och det var mumsigt värre. Massor med mat vräkte vi i oss! Lite senare lyckades vi med konststycket att klämma i oss goda semlor som de också hade med, inte heller helt fel.

De hade också med en födelsedagspresent till mig, något jag önskat mig länge men inte alls trott att det skulle bli verklighet den närmaste tiden:

Ta da, my very own symaskin!!!

Jag har provat den, den är liten och smidig och fullt tillräcklig för mina behov och den är BARA MIN!! Oj, så huvudet snurrar av tankar på allt roligt jag ska sy!

Igår var vi på IKEA i Uppsala och när vi passerade tygavdelningen började maken babbla om ett visst tyg vi såg och sen gick vi vidare. Vad jag inte visste var att jag var nära att upptäcka att de faktiskt börjat sälja symaskiner, så han fick ju lirka iväg mig åt ett annat håll för annars skulle jag säkert tyckt att det var ett lämpligt köp. Han visste ju hela tiden att det skulle komma en maskin idag! Wow, har fortfarande lite svårt att smälta det här:)

Imorgon väntar ett besök på bilprovningen (för maken alltså) och en liten runda i vår stad (för mig). Jag måste också ta tag i rättningen av uppsatserna, för på torsdag åker jag iväg till mamsen i Sundsvall för ett kort besök. På lördag åker vi neråt igen tillsammans med syrran, för på söndag ska vi fira en 20-åring!

Ha nu en alldeles underbar tisdagskväll alla raringar!

Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0