Decemberstart!

Nämen! Har det verkligen gått så här många dagar sen sist jag var in här??? Oj.
Vad kan jag skylla på? Ja, det var väl de där utvecklingssamtalen hela eftermiddagarna i tre veckor. Då fick ju allt annat arbete ske på kvällstid. Sen då? Vet inte riktigt... Livet har ju pågått hela tiden och det händer alltid nåt. Här är lite bilder från min december so far :)
 
Handlat på jordklok.se
 
Ett bra schampo o balsam följde med i paketet!
 
Världens sötaste treåring har varit här och sovit!
 
Hjälpte morfar att rulla köttbullar.
 
Och mormor att göra pastadeg.
 
Hade personalfest i hyrd lokal där detta anslag satt på toaväggen!
 
Har tagit fina promenader.
 
Hade två busar med på snölek!
 
Japp, en liiiten del av det som hänt sen sist. Jag har mer bilder, men de vill inte visa sig som jag vill :( så de kommer inte upp just nu iaf.
 
Aktuellt just idag är snöskottning och halka. Här slog vintern till ordentligt igår och det kom väl ungefär 50 cm plus det som drivit i hårda vindar. ALL busstrafik ställdes in igår i hela Roslagen, kom igång idag under dagen men ställdes in igen. Nu var det halkan och alla lastbilar i diken, korsningar och uppförsbackar som ställde till det. 
I morse åkte jag hemifrån med maken mer än en timme innan min arbetstid började. Sonen var hemma idag eftersom det inte gick några bussar. 
Hemåt idag efter en timmes extra arbetstid, inga bussar men snälla arbetskamrater som körde mig hem. Maken är ännu inte hemma ( snart är klockan 21) men så illa som igår har han det nog inte. Då var det olycka efter olycka längs hemvägen...
Spännande att titta på SLs hemsida imorgon bitti, går det några bussar tro?
 
Nu tror jag det är dags att värma lite glögg och mysa med en filt i soffan bland katter o vovve.
 
Tror jag är igång igen, så på återseende!
Kram Annica
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0