Stort!

Igår - när det var fint väder och inte regnade hela dagen - var vi ju och plockade svamp. Nedskuret och förvällt vägde den sammanlagda skörden nästan 2,8 kilo, maffigt!
Den största svampen vägde 110 gram, det är den största kantarell jag sett:
 
Nu tänker vi inte plocka mer svamp den här säsongen. Maken plockade ju lika mycket förra veckan, så nu är det fullt i frysen;)
 
Tog ett varv i trädgården också för att klippa lite vissnade rosor. Titta vad jag hittade:
Måste vara den största trollslända jag sett! Ungefär 1 dm lång satt den fastklamrad vid en vissen ros och lät mig ta massor av kort utan att störas. Titta vilka fina vingar!
 
Strax ska maken och jag se på Hollywoodfruar på play och sedan kanske det blir Amelie från Montmartre för att kolla in kvarteren där vi ska bo om en månad!
 
Ha en gosig söndagskväll!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0