Mitt paradis!

Med så här varma sommardagar och ljuvliga kvällar kan jag inte säga annat än borta bra - men hemma bäst! I trädgården är det så fint att vara att jag helst inte vill gå nån annanstans. Kanske till skogen en sväng då;)
Överdådig blomning i jackmannin!
Evighetsblomning!
Höstanemonen börjar blomma
Snart kan äpplena plockas
Den nya clematisen har kommit långt.
Och så här ser det ut i trädgården på kvällen!
 
Mitt andra paradis ligger i min skog. Där strövar vi alltsomoftast, vovven o jag. Hon älskar att äta blåbär så hon håller sig nära medan jag plockar mina bär o svampar. Ett tag i alla fall;)
Hallon o blåbär redo att frysas in.
Ännu en omgång kantareller!
En lustig sak ute i skogen nu är blandningen av bär. Hallon, blåbär och senkomna smultron samsas med rodnande lingon!
 
Det har inte bara skördats i skogen, även i trädgårdslandet plockas det nu:
Vår första riktiga skörd av vitlök var riktigt bra! Till hösten ska vi gräva ner massor av vitlök...
 
Idag nyöppnade vårt bibliotek efter flytt och sommarstängt. Det blev cykel ner till samhället och en laddning läsning med hem i cykelkorgen. Eftermiddagen har tillbringats i en skön stol med massor av tidningsbläddring, härligt. Nu har jag tusen sy- och stickidéer igen=)
 
Ha nu en riktigt skön lördagskväll och ta vara på det som är kvar av sommaren!
Kram Annica
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0