Dagens plock

Idag är det lite mulet här hos oss. Ibland regnar det, men sen skiner solen jättevarmt igen trots molnen:
Eftersom det blev två hallonplockarrundor igår tänkte jag vila från det idag. Meen - under vovveprommisen stötte jag på en vinbärsbuske alldeles sprängfull med goda bär som ropade på mig. Vilken tur att man alltid har hundbajspåsar med sig=)
Under hemvägen träffade jag också på en trevlig liten krusbärsbuske i ett dike, de bären ville också följa med hem... Söta vovven passade på att rulla sig i något äckligt när matte var i distraherad av bär, så hon är nyduschad nu...
Ja, och när jag var på promenad passade maken på att skörda lite i lilla landet - våra första vaxbönor ska ätas idag!
 
Har börjat lyssna på Kerstin Ekmans Grand finale i skojarbranschen, får se om den utvecklar sig till något som inte går att lägga ifrån sig. Brukar ju mest lyssna på deckare, men det kan vara roligt med något annat som omväxling. Igår lyssnade jag färdigt på Ninni Schulmans Pojken som slutade gråta och den kan jag verkligen rekommendera! 
 
Det är redan onsdag och lovet närmar sig slutet... Bäst att njuta av ledigheten in i det sista!
Ha en härlig kväll önskar
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0