Vårsådd

Äntligen har fröna kommit i jorden! Det var inte en dag för tidigt, men dagar har jag ont om så det fick bli nu;)

Vårt lilla växthus av plast gör odlingen kattsäker när jag drar igen framsidan.
Har tillbringat en hel del tid med att leta efter fröer som vi tog med hem från Tyskland i somras, men de är totalt borta. Synd, för där fanns det så mycket fint som vi tog med hem. Men - jag har ju inget minne och inte hjälper det att fråga maken heller... Han är inne på att fröerna möglade så jag slängde bort dem. Kanske var det så. Borta är de i alla fall.

Mellan varven lyssnar jag till makens förklaringar om billagningar. Jag har också hjälpt till så mycket jag kan med att lyssna på missljud, men tyvärr är jag inte så kunnig på bilar just.....

Nu ska jag städa undan i köket efter sådden och sen blir det nog att lägga ut tyg på golvet så jag kan klippa ut och börja sy :)

Tjingeling på er,
Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0