Vår igår!

Ja, igår var det äntiligen en härlig dag efter evigheter med tråkväder. Vårtecknen stog på rad nästan:
Ser ni den lilla vitsippan?

Rosa tusensköna i gräsmattan

Scilla har börjat slå ut runt äppelträdet

Under förmiddagen var vädret mulet och vi var hos lilla barnbarnet igen. Mamman hade ännu en jobbintervju att gå till, så nu verkar det bli till att välja jobb. Inte illa!
Efter lite shopping i lilla staden åkte vi hemåt lagom till det fina vädret. Maken låg på backen och skruvade med jeepen, jag satte jordärtskockor som jag fått av en snäll arbetskamrat. Det var många skockor i påsen, så det blir nog något tillagat av dem i helgen;)
Efter planteringen gav jag mig på rabatterna. Nu är det rensat och fint på framsidan i alla fall, och det blir genast så mycket trevligare då.
Eftersom maken ska jobba söndag, så tog vi fredag igår med ett glas rött i soffan till Lyxfällan och Oceans 13. Idag är det väl lördag då, eller fredag igen kanske? Hur som helst så blir helgen mycket längre på det här sättet!
Tänker hänga med dammsugaren och min symaskin idag, trädgården lockar inte med det här vädret.
Ciao på er!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0