Upp som en sol, ner som en...

...ja, en dränkt råtta kanske? Bestämde mig ju imorse för en cykeltur till jobbet i det strålande solskenet. Hela dagen har varit varm och skön - fram till sista rastvakten i eftermiddags, för då började det regna. Hoppades naturligtvis att det var snabbt övergående, men inte då.
När det var dags att packa ihop och trampa hemåt regnade det ordentligt. Jag kunde ju inte vänta för länge heller, för hemma väntade Mira på sin promenad. Det var bara att låna ett par överdragsbyxor med sig från jobbet och se glad ut det....
Nästan hemma upptäckte jag att marken var kruttorr, så här hade det inte regnat alls! Det såg väl lite lustigt ut när jag kom cyklande drypande våt när det inte var ett moln på himlen :)
Kvällens promenad gick förbi dammen vid reningsverket här i byn. På vintern är där fullt av änder, men nu har ett svanpar slagit sig ner.
Måste ju få berätta också att jag är extra stolt mamma idag, för sonen har fått veta resultatet på sitt nationella prov i engelska och det var verkligen toppenbra! Varje dag är jag glad och stolt för alla mina fyra ljuvlingar, men när de själva också är det - då är det lite extra!
Nu blir det hemmafruar här; gonatt på er!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0