Inflyttning

Nu är sommaren bevisligen över, för nu har pellisarna flyttat in. Imorse hade vi minus 2,4 på termometern, så det känns inte snällt att låta mina fina blommor stå där ute och förfrysa.

Så här ser det just nu ut i vardagsrummet:




Nu ska jag bara fundera ut var de ska få stå över vintern, jag har ju inget frostfritt förråd så de brukar trängas i fönster och på golven. Problemet är ju att flera av pellisarna har så stora krukor så de ryms inte i fönstren. Några kan jag ta till jobbet och ha i klassrumsfönstret, det brukar bli så fint.
Jaja, just nu står de bra där de står. Det blir värre när chilisarna flyttar in också, då blir det trångt om saligheten. För tillfället står de kvar på verandan med täcke över sig, men snart blir det för kallt tror jag.


Dagens chiliskörd!

Maken håller på och fixar middag (ja jag vet att jag har tur, det är sällan jag står vid spisen). Sen tänker jag ta en tur bort till mina snälla arbetskamrater för att hämta upp lite kläder som deras barn vuxit ur och som lilla barnbarnet ska ärva. Kan ju hända att det blir en stunds snack också;)

Tjillevippen på er, ha en trevlig kväll!

Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0