Ensamlördag

En ensam dag är inte så tokigt ibland. Maken och sonen har åkt till Åland för att leka med jeepen i skogarna, så det är jag och hunden nu. Vilket har varit helt okey faktiskt ;)
Började dagen med sovmorgon, välbehövligt efter fullspäckad vecka. Efter morgonprommis på blöt åker med vovven blev det duschen och lång frukost där jag smidde planer för dagen: second hand-butiken för att lämna kläder och allmän spaning, sen biblan, kanske lite träning. Så tänkte jag.
Meen, så ringde söta E som flyttat långt bort och som jag saknar här hemma. Vi hade mycket att dryfta och samtalet blev lååångt, härligt.
Nya planer.
Underbara barnbarnets mamma hörde av sig och lockade med nybakta bullar! Strunt i sockerförbudet, det kan börja imorgon!
Fyllde på vatten i bilen - ja, självklart läcker kylaren eller nåt sånt eftersom min privata mekaniker inte är hemma. Rattade iväg till Norrtan och möttes av superglad unge och den här:

Gulligaste T hade köpt den till sin mamma, bara för att hon vet att mamman gillar den! Tack, tack!

Sen blev det lek och bullbak:

Stora tjejen kan själv!

Efter mumsigt bullfika plockade mormor ihop och gav sig iväg hemåt. Gjorde ett stopp för att kolla tidningar i vad som tydligen blivit utnämnt som Sverigen bästa tidningsställe eller nåt sånt, vår storstora Icabutik. För att fira utnämningen hade man idag halva priset på alla tidningar. Wow, jag älskar tidningar! Fyllde på i korgen och kom hem med dessa:

Fem tidningar för en hundring, inte illa!

Nu väntar snart tv och stickning. Så mycket bättre börjar ju igen, hoppas det är lika bra den här omgången.





En riktigt mysig lördagskväll önskar jag er!

Kram
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0