Från sol till regn till snö

Ja, ny snöar det för fullt här hos oss. Hela dagen har det regnat och varit grått och trist, men nu ligger snön vit och fin på gräset.
Så här såg det ut igår förmiddag när vovven o jag tog en sväng på åkern:

Strålande sol och klarblå himmel


Lilla barnbarnet, hennes mamma och moster J kom på det årliga pepparkaksbaket. Det är alltid mycket roligt och pratigt och dagen går så fort. Julmusik och glögg och vi saknade E jättemycket - det var konstigt att baka utan dig!! Men - det kommer ett brev på posten endera dagen och det luktar gott=)




De stora flickorna åkte hem till sina bestyr på kvällen och kvar blev den lilla gosfröken som fick tillbringa natten hos mormor o morfar!! Åh så ljuvligt att vakna av en sömndrucken röst som vet precis var hon är trots mörker och nyvaket. Då vill hon komma upp och gosa i sängen en stund innan dagen tar vid.
Här har varit fullt ös hela dan. Mamman o pappan kom på eftermiddagen och pysslet med önskelistor har tagit sin tid. Här blingas det nämligen! Collage med alla möjliga julinspirationsbilder blandas med sånt som vi önskar oss, det är otroligt roligt att jobba med. Sen sitter det uppe som en finfin julprydnad hela december:)

Nu är kvällen tyst. Inget bubbel och skratt, inget hoppande i sängen eller gos i famnen. 
Maken jobbar kväll och jag ska se Love Actually ensam senare, en av mina favoritfilmer faktiskt. Ääälskar låten All I want for Christmas is you.

Nu är det dags att plocka iordning för ännu en arbetsvecka, stryka lite och just det ja, vattna blommor har jag glömt. 

Hoppas ni alla hade en jättefin första advent!!
Kram Annica  

Kommentarer
Postat av: thess, mamma till savannah

Mmmm så smarrigt allt blev! Och fina önskelistor! Glömde ju fota min... hmpf

2011-11-27 @ 22:47:49
URL: http://thessinwonderland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0