Värmebrist

Vart tog värmen vägen, jag bara undrar? Det har varit kallt hela dagen så vinterjackan åkte på för kvällspromenaden, brrr. Trots kylan hittade jag några små värmande ting:


Gullvivor! Underbart söta och soliga


Liljekonvaljer, en av favoritblommorna - snart är de här!

Kvällen har ägnats åt att rätta prov och se på En unge i minuten, det går ju inte att missa. Jag är alltid tillbaka i tankarna till mina egna förlossningar och barnbarnets förstås, helt fantastiskt.

Nu blir det till att plocka fram en ny bok. Igår läste jag ut Matilde av Denise Rudberg. Helt plötsligt tyckte jag att hon var bra och har läst tre böcker av henne nu på lovet - de är ganska enkla. Jag läste en förra året men gillade den inget vidare, men nu när vi var uppe i Sundsvall hos mamma så hade hon rensat sin bokhylla pga platsbrist och där fanns flera i den här serien. Jag har inte läst dem i ordning, så det blir lite aha-grejor här och där när det kommer förklaringar på något jag läst i en tidigare bok =)

Ny dag imorgon, så sov gott alla vänner!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0