Gult är fint!

Härligt ledig lördag med sol och moln om vartannat. Ganska varmt har vi haft det, och det är ju alltid skönt.
Maken har flyttat några dagar till sina föräldrar för att hjälpa till med snickeri och måleri, så det är tooomt här hemma. Sonen har ju varit på Survival med skolan och kom helnöjd hem i förmiddags, men nu har han cyklat iväg till flickvännen. Det betyder helt ensamt hemma...
Jag har utnyttjat dagen till utevistelse så mycket som möjligt. Tog cykeln till samhället och hämtade alla prov jag glömde kvar i skolan igår;) passade också på att byta ut ett gäng tidningar på biblan. Nu väntar flera nummer av Hus o Hem och Stickmagasinet på att läsas!
Längs banvallen som jag cyklar på blommar det så vackert med maskrosor. Den gula färgen lyser upp vägkanten så härligt att man inte kan bli annat än glad av synen:


Även här hemma lyser det gult i rabatten:

Den vackra vårkragen står en bit utanför köksfönstret och glädjer oss till frukost!

Eftersom jag redan motionerat genom att cykla drygt 1 1/2 mil blev det inget gym idag. Tog istället en lång promenad med Mira på eftermiddagen. Här nosar hon runt på åkern utanför oss:


På en annan åker blommar rapsen (?) så långt ögat når:


Gult är inte fult, det är fint!

Såå, dags för te och tidningar tror jag bestämt. Senare kanske en film och lite stickning, vem vet?

Ha det så gott alla!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0