Sportlovstisdag

Imorse var klockan ställd minsann, trots att det är lov. Tog en ganska behaglig tid dock, halvnio är inte att klaga på. Bestämde mig igår för att ta halvelva-bussen ner till orten och gå på gymmet idag, ingen träningspaus under lovet här inte! Tänkte mig också till biblioteket för att hämta en beställd bok som kommit in. Jag trodde att jag beställde senaste om Damernas Detektivbyrå, men det visade sig att jag fått en annan bok av samme författare. Titlarna lät ganska lika, men jag har inte läst något annat av honom än de om Mma Ramotswe så det är den jag vill ha.

Efter biblan hade jag beställt hämtning av maken för vidare färd till Norrtälje. Vi lämnade tillbaka katten som varit här över helgen på semester:) och sedan skildes vi åt. Jag kollade i affärer och han handlade samt besökte söta barnbarnet. Min shopping gick ganska bra:

Nya underkläder och en grön concealer för att dölja det röda i ansiktet.

Mötte sedan dotter E vid Café Hörnan där vi smaskade wienersemlor och jag fick höra hur helgen i Göteborg varit. Hon var sprudlande glad och så kär, så kär. Synd att han bor så långt bort pojkvännen.... Gulliga E kom med en försenad present till mamsen, flera nagellack i roliga färger. Ska ta bort det gamla lila snart och måla det glittriga gröna istället:)

Roliga nagellack, en handcrème, nagelfil och liten väska till allt!

Det blev en lååång fikastund och jag var sent hemma. Bussresan med byte tar ca 50 min, så jag köpte en av mina favorittidningar att läsa på bussen. Country Living, engelska upplagan - räcker läääänge. När jag kom hem hade det kommit en tidning med posten också, jag prenumererar på Topphälsa.



Imorgon blir det ny bussresa, då till Stockholm där jag ska träffa äldsta sötnosen J och se stadens butiker med henne. Tar med mig tidning om Åhléns bokrea och kryssar i vad jag ska titta efter;)

Det är välfyllda dagar kan jag säga, inte mycket till vila - men å så roligt att få tid att se sina nära o kära! Klockan ringer tidigare imorgon så nu blir det att röja köket, städa några kattlådor och sedan fixa naglarna innan det är dags för kudden.

Kramar till alla!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0