Taxfree, me like

Ja, så var de hemma igen då pojkarna. Nöjda efter nästan en veckas offroadkörning på vackra Åland. Solbrända och glada klev de in genom dörren igår kväll. Efter en solig båtresa hem hade de inte bara med sig triljoner foton utan också godis till mamman (ja, okej då - lite till dem själva också;)

Några kartonger heineken blev det också, mums i eftermiddagssol!

Idag var sista "riktiga" skoldagen med eleverna. De har tömt pärmar och städat ut sina saker, sen blev det stranden med fotboll o bad på eftermiddagen. Här hemma hade termometern visat +29 och det var säkert samma nere i samhället.
Imorgon är det skolavslutning, både skönt och lite sorgligt...

På kvällens prommis hittade jag en alldeles underbar akleja i ett dike:

Vilken skönhet! Den står vid vägkanten på väg till skogen och kommer med all säkerhet att bli nerklippt snart när kantklipparmaskinen kommer. Jag tror jag ska gå och rädda den till en trevlig liten tomt jag känner till med en alldeles utmärkt plats där den får leva länge....

Nu mina vänner är det dags för en dusch, sen blir det DH!

Trevlig kväll,
kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0