Project remake

Dagens tanke var ju att hålla den lånade symaskinen igång, så det har jag gjort. Jag är en ekorre och samlar på behövliga saker, tex tyger och gamla kläder i gångbara färger. Idag har jag då sytt ihop överdelen från en gammal klänning med underdelen från en annan:


Det var inget krångel med det, bara nåla och sy ihop. Men så ville jag ha ett band tvärs över sömmen, i ett annat tyg från ännu en gammal klänning. Det blev lite problem att nåla ihop det rakt, men det löste sig när en av köksstolarna fick tjänstgöra som provdocka;)


Orken tog slut och jag fick slänga i mig en lunchtallrik med resterna av västerbottenpajen från midsommar, lika god idag:


När energin återvänt blev det en fåll i samma blomtyg och resultatet kommer här:



En kort klänning eller hellre en tunika av sånt som bara skräpar annars! En rolig pysseldag och jag har en unik klänning/tunika och inte en spänn har den kostat! Vad ska jag hitta på till imorgon då?

Ha en skön måndagskväll alla!
Kram Annica

Kommentarer
Postat av: thess, mamma till savannah

Vad fin!!

2011-06-27 @ 19:05:35
URL: http://thessinwonderland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0